IDT Sports ražo lieliskas rollerslēpes ar kurām trenējas vairāku valstu biatlona un slēpošanas izlases. Made in Norway.

IDT Skate rollerskis
IDT Skate rollerskis

Ja man būtu vienā vārdā jāraksturo IDT, es noteikti izvēlētos vārdu “funkcionāls”. Šiem rolleriem ir pārdomāts itin viss, konstrukcija ir vienkārša, eleganta un reizē efektīva. Riteņus nomainīt ir elementāri, nevar neko sajaukt vai ielikt kaut ko šķībi. Arī gultņus izsist laukā ir pavisam viegli, jo spacer ir platāks par riteņa platumu. Piemēram, lai nomainītu riteņus Start Elegancei, nākas stipri pačakarēties, kamēr visas šaibas un distancerus dabū vietā un var ielikt asi. Man ir bijuši vakari, kad pēc darba atgriezies mājās, mēģini ātri nomainīt riteņus, lai paspētu stundiņu pabraukt pirms satumst. Un tad nočakarējies ar vienu riteni 10 (!!!) minūtes mēģinot iemānīt distancerus un šaibas savās vietās, lai varētu ielikt asi. Nervi beigti un pusstunda laika nočakarēta. Savukārt, IDT ritenis kopā ar distanceriem elementāri tiek ieslidināts rāmī līdzīgi kā atvilktne skapī un nomaiņa prasa sekundes ne minūtes.

IDT Sports rāmju profilus ražo paši savā rūpnīcā kopš 2012. gada. IDT kompānija nodarbojas ar metālapstrādi.

IDT Skate rollerskis
IDT Skate rollerskis

Man gan jāsaka, ka toreiz atverot kasti sākumā biju vīlies. Uzlīmes salīmētas pa roku galam. Likās, ka riteņi rāmī stāv šķībi. Man pat sāka likties, ka ražoti Ķīnā, vismaz tā izskatījās. Bet tad, kad ar tiem pabraucu, man domas mainījās. Rāmis ir pavisam stabils, ripoja pilnīgi taisni un rolleri bija absolūti klusi!

Specifikācija

Specifikācija: Rollerski frame specifications (skate)

  • Garenbāze: 615mm (mājaslapā un neskaitāmos citos avotos ir 640mm :D)
  • Rāmja platums un augstums: 42mm x 22mm (tātad platāks un augstāks kā standarta rāmji).
  • Klīrenss: 36mm (pazemināts)
  • Riteņi: 100x24mm, gumijas
  • Svars: 1576g (pāris, bez stiprinājumiem, RM1 riteņi).

Konstrukcija

Rāmis

IDT Skate rāmis ir ļoti stabils, izturīgs un ciets, pat zem mana svara (95kg) tas nelokās un es varu pilnīgi mierīgi ar tiem braukt lielākā ātrumā vai taisīt spēka treniņus. Tas ir nedaudz platāks un augstāks kā rolleri taisīti no standarta 40x20mm profiliem un daudz cietāks salīdzinot ar Swenor Skate Long vai Start Elegance un līdz ar to daudz efektīvāks uz asfalta.

Rāmis sver 422g (ieskaitot dubļusargus, asis un distancerus), tātad pāris sver 844g.

Rāmis ir pazemināts par 4mm un to IDT ir paveikuši tā, ka palielinājuši rāmja augstumu un pabīdījuši asi uz augšu (skat. riteņa attēlu zemāk). Gudri, vienkārši un funkcionāli! Līdz ar to nav jādeformē rāmis, lai to pazeminātu un tas paliek tikpat stabils un ciets.

IDT Skate rāmja garenbāze ir tikai 615mm, nevis 640, kā tiek rakstīts ražotāja specifikācijā. Ja meklējiet drusku garāku bāzi, lai slīpētu slēpošanas tehniku, tad jāskatās Swenor Skate Long (630mm) vai Swix rolleri. Tiesa, IDT ražo arī slidsoļa rollerus ar 690mm bāzi, bet lai ar tādiem brauktu, tehniku vajag perfektu, citādi būs problēmas ar ceļgaliem.

Riteņu starpliku konstrukcija

Tiks papildināts…


Riteņi

IDT Skate izmanto standarta riteņus 100x24mm ar 608 gultņiem. Pērkot var izvēlēties starp šādiem gumijas materiāla riteņiem:

  • RM1 – Ātrie riteņi (~79A)
  • RM2 – Vidēja ātruma
  • RM3 – Lēnie.

RM1 ritenim ir seši spieķi ar sašaurinājumu vidusdaļā, tā cietība ir 79A un svars (bez gultņiem) ir 161g. Ritenim vienā pusē ir marķējums “IDT SPORTS 1”.

IDT Skate rollerskis
IDT Skate rollerskis – RM1 wheel

Aksesuāri

Dubļusargi ir taisīti no mīkstas plastmasas un piekniedēti pie rāmja ar alumīnija kniedēm. Jā, tos nevar noņemt, bet tie ir absolūti klusi – nekas negrab, tiek ietaupīti pāris grami uz skrūvēm un tie lieliski pasargā no ūdens. To krāsa, manuprāt, ir atkarīga no versijas (SNS, NNN, vai sieviešu). Zilie, manuprāt, ir vislabākie. Dubļusargu konstrukcija ir lieliska, labāka kā konkurentiem.

Ekspluatācija

IDT rāmis ir pārklāts vai nu ar vinilu vai ar kaut kādu biezu krāsu, kas pēc laika sāk lobīties nost no dakšām, kad tās tiek laika gaitā noskrāpētas.

Citādi nekādi trūkumi nav novēroti.

Plusi un mīnusi

Plusi:

  • Stabili, cieti un pilnīgi klusi
  • Rāmis ir pazemināts
  • Tiek izmantoti standarta izmēra riteņi
  • Ērti nomainīt riteņus un gultņus
  • Lieliski dubļusargi
  • Ražoti Norvēģijā.

Mīnusi:

  • Cena (lai gan LV var nopirkt pa 190 EUR)
  • Rūpnīcā ieurbtie caurumi lamatiņām ir pārāk daudz uz priekšu un būs jāpārurbj, ja grib ideāli.
  • Garenbāze varēja būt lielāka par 615mm.

Leave a Reply