Elegance tiešām izskatās eleganti. Rāmim ir apaļas malas, tas ir kvalitatīvi nokrāsots, uzraksti nav vienkārši uzlīmēti vai dakšas nozāģētas pēc krāsošanas, kā tas ir bieži citiem rolleriem. Dzeltenie riteņi arī izskatās ļoti efektīvi.
Šīs ir manas pirmās rollerslēpes, kuras dabūju no viena laba drauga. Pirms tam biju braucis tikai ar veciem čehu rolleriem, kuri bija ļoti lēni (par spīti nosaukumam “Speed” :D) ar 70x30mm riteņiem.
Kopā ar Start Elegance esmu nobraucis vairākus tūkstošus km un, lai arī tām ir zināmi trūkumi, tomēr uz tām uzkāpjot, man vienmēr būs labas sajūtas.
Specifikācija
Specifikācija: Start Elegance rollerski specifications
- Garenbāze: 598mm (mājaslapā un neskaitāmos citos avotos ir 700mm :D)
- Rāmja platums un augstums: 50,6mm x 20,5mm (tātad platāks kā standarta rāmji).
- Klīrenss: 35mm (pazemināts)
- Riteņi: 100x26mm, PU.
Konstrukcija
Rāmis
Rāmis veidots no alumīnija, virspuse un apakša ir plakana, bet malas ir apaļas – kas ir oriģināla konstrukcija. Rāmis ir pazemināts par 5mm, dakšas ir paceltas uz augšu. Rūpnīcā ieurbtu caurumu priekš stiprinājumiem nav. Kopējā konstrukcija ir viegla – rāmis pats sver tikai 280 gramus. Rāmis nav paredzēts smagiem sportistiem – mans svars ir virs 90kg un esmu salauzis divus tādus rāmjus 5 gadu laikā. Obligāti gan jāpiebilst, ka rāmji lūza saskrāpēti un pēc pāris gadu ekspluatācijas, nevis uzreiz. Es gan domāju, ka zem 90kg tādu problēmu nebūs.
Riteņu starpliku konstrukcija
Riteņu starpliku konstrukcija pēc savas uzbūves ir līdzīga Swenor, t.i. – riteņa ass ir standarta 6mm diametra skrūve, tiek izmantota viena starplika ritenī starp gultņiem, kas ir precīzi tikpat plata kā ritenis, tad šaibas un vēl divas starplikas starp rāmi un riteni.
Tā kā Start izmanto nestandarta riteņu platumu, es izgatavoju 2mm alumīnija starplikas, ar tām aizstājot šaibas un varēju lietot standarta 100x24mm riteņus.
Riteņi
Riteņi ir oriģināli, poliuretāna, ātri, labi nobalansēti. To cietība man nav zināma.
Aksesuāri
Dubļusargu nav, bet var pirkt un likt kādus vien gribas.
Ekspluatācija
Šādas konstrukcijas rāmis ir diezgan mīksts, tas absorbē dažādas vibrācijas, bet pie akcentētākiem atspērieniem nedaudz ieliecas, ja esi garš/smags braucējs. Zem/ap 70kg būs ļoti ok. Tā kā rāmis ir pazemināts, tad braucot pāri dažādām apmalēm, apakša ātri vien noskrāpējas.
Ātri nomainīt riteņus ir pagrūti – vajadzīga prakse un roku veiklība, lai ieliktu asi ar visām starplikām, toties riteņiem gultņus mainīt ir relatīvi viegli.
Plusi un mīnusi
Plusi:
- Rollerslēpes tiešām izskatās elegantas, ja nav iebildumu pret rozā krāsu. Kvalitatīvs krāsojums.
- Pazemināta konstrukcija
- Standarta riteņi poliuretāna, kvalitatīvi.
Mīnusi:
- Rāmji nav pilnībā taisni, manuprāt, jo var novērot, ka riteņi dakšās nestāv pilnīgi simetriski. Pieļauju, ka dakšas tiek nedaudz deformētas, kad tās zāģē.
- Nestandarta riteņu platums – 26mm. To gan var viegli labot ar 2mm starplikām.
- Oriģinālie riteņi ir dārgi – nomaiņa maksās 4×45 eur.