Salomon S/Race Skate 2023/2024 Pilot boots review.

Ref: L41158400

Jau vairāk kā 20 gadus slēpoju tikai ar Salomon zābakiem. Vēl tagad atceros, kā pirmos pirku veikalā Ceļotājs uz nomaksu, jo no savas algas nevarēju atļauties tos nopirkt uzreiz. Tie man nokalpoja vairākus gadus, bija silti un ļoti komfortabli.

Tā kā Salomon izlēma neturpināt SNS standartu un jau šajā sezonā S/Race ir labākais, ko var nopirkt priekš SNS (turklāt Salomon mājaslapā vispār vairs nav atrodams nekas par SNS), tad izdomāju, ka vajag nopirkt šos zābakus, lai vēl pāris gadus varu slēpot ar SNS Pilot.

Jaunie zābaki izskatās stilīgi, – ja neskaita zoli, tad mainīts ir gandrīz viss pārējais – pirmkārt jau potīti stabilizējošā konstrukcija – tā fiksē kāju augstāk virs potītes, tā ir pieskrūvēta pie zābaka un nepieļauj liekas laterālas kustības, turklāt to var nolocīt uz aizmuguri, ja tā vieglāk uzvilkt zābaku. Otrkārt, virs potītes zābaks tiek nostiprināts ar velcro siksniņu (nevis ar plastmasas klipsi kā ierasts). Treškārt, zābakā ievelkamo zeķi papildus arī pievelk ar velcro. Ceturtkārt, zābaka aizdare ir ar ūdensnecaurlaidīgu rāvējslēdzēju, kas augstu un cieši aptver stilbu, lai nepieļautu sniega iekļūšanu zābakā. Un tad ir divas lietas, kas ir vājākas nekā iepriekšējiem modeļiem: pirmkārt, zābakam vairs nav papēža fiksējošās siksniņas, otrkārt, zābaka konstrukcijā vairs netiek izmantots īsts karbons, bet tikai ar karbonu pastiprināta plastmasa (iepriekš S/Race modeļiem tika izmantots īsts karbons). Lai arī tiek izmantoti lētāki izejmateriāli, zābaks nav palicis lētāks un 2024. gadā joprojām maksā ap 400 eur.

Salīdzinot ar citiem ražotājiem, Salomon zābaki joprojām ir siltāki un komfortablāki, līdz ar to arī smagāki. Jaunais S/Race Skate šeit nav izņēmums – tas ir nedaudz vieglāks salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem.

Salomon S/Race Skate Pilot 2023/2024

Dotajā brīdī man ir vairāki pāri Salomon zābaku: S/Lab SK Carbon (2012), RS Carbon (2014), Salomon S/Race Skate Pro Prolink (2021), Salomon S/Race Skate (2022), kurus lietoju pēc vajadzības. Ja neskaita to, ka pēdējie divi ir grūtāk uzvelkami un ļoti cieši, tad ikviens no tiem ir lieliski derējis manai pēdai (EU 46 2/3, UK 11.5), visi bijuši ļoti funcionāli un silti.

Salomon S/Race Skate Pilot (2023), Salomon S/Race SK Pro Prolink (2021), Salomon S/Race Skate Plus Pilot (2022)

Diemžēl, Salomon jaunais S/Race Skate modelis ir pilnīga vilšanās. Lai arī pēc izskata moderns un stilīgs, un joprojām siltāks nekā konkurentu zābaki, tomēr es ar to varēju pabraukt vien 10 minūtes un pēc tam sūtīt atpakaļ uz veikalu.

Jaunajam zābakam ir divi lieli mīnusi:

Pirmkārt, zābakā ievelkamā zeķe augšpusē tiek aiztaisīta ar velcro, kuru var knapi aiztaisīt (par īsu) un tā spiež. Papildus tam no virspuses zābaks tiek aiztaisīts ar rāvējslēdzēju, kas augšpusē ir tik ciešs, ka nospiež ikru. Papildus tam zābaks tiek aiztaisīts ar velcro siksniņu. Rezultātā, stilbs tieši zem ikra tiek saspiests tā, ka pat stāvot rada diskomfortu, bet slēpojot tas spiež tā, ka esi spiests domāt par to, kad zābaku varēsi novilkt, nevis pašu slēpošanu.

Zābakus uzvelkot, tie ļoti nospiež stilbu, jau pēc pāris minūtēm ir diskomforts un nospiedumi uz apakšstilba.

Otrkārt, un kas ir vēl svarīgāk par augstāk minēto, – zābakā papēdis brīvi kustas. Nu, šādi man nav bijis pilnīgi ne ar vienu slēpošanas zābaku. Paceļot kāju, papēdis zābakā piepaceļas, noliekot kāju noslīd atpakaļ, līdz ar to visa jēga no “karbona” papēža daļas ir pilnībā zudusi. Vecākiem modeļiem, papēdi pat varēja īpaši pieregulēt ar siksniņu zābaka aizmugurē, lai arī man personīgi nekad tas nebija jādara.

Slēpojot papēdis zābakā brīvi kustas, par spīti tam, ka izmērs ir pareizais. Vecākiem modeļiem šo varēja regulēt pēc vajadzības.

Kāpēc rodas abas problēmas, es skaidri nezinu. Par pirmo – droši vien izmanto tās pašas piegrieztnes, ko 44tajam un mazākiem izmēriem, neskatoties uz to, ka sportistiem ar lielāku pēdas izmēru arī stilba apkārtmērs ir lielāks. Par otro problēmu, manuprāt, ka tas ir pilnīga konstrukcijas kļūda, jo, piemēram, @gold ir šī zābaka 44tais izmērs un arī viņam papēdis zābakā kustas. Nesaprotu, kā augstāka līmeņa sportisti ar tiem brauc. Nu, varbūt viņiem ir termofold iekšējā odere vai arī varbūt S/Lab zābakiem (kuriem papēža daļā ir īsts karbons) šādas problēmas nav.

Treškārt, es gribu tomēr pieminēt rāvējslēdzēju, kas atrodas tieši zābaka priekšā. Vecākiem modeļiem Salomon rāvējslēdzēju novietoja zābaka sānos tā, ka tas slēpojot netika locīts, tāpēc tas kalpoja gadiem ilgi. Jau pāris gadus Salomon seko citu zābaku ražotājiem un liek tos pa vidu, rezultātā jau pēc pāris sezonām rāvējslēdzējs locījuma vietās ir izdilis. Acīmredzot, ražotājs vēlās, lai zābaki tiktu mainīti vai remontēti ik pa diviem gadiem.

Ja rāvējslēdzējs tiek novietots zābaka priekšpusē, tad jau pēc pāris gadiem tas locījumu vietās ir izdilis.

Citās atsauksmēs lasīto, ka purngalā zābaks ir par šauru, to es personīgi neizjutu, kaut arī man ir plata pēda. No purngala šaurības viedokļa un uzvilkšanas viedokļa, šie zābaki ir brīvāki par iepriekšējā modeļa S/Race. Nu, tas ir, kamēr neaiztaisa zābaka augšdaļu, protams.

Salīdzinot ar iepriekšējo S/Race modeli, šis zābaks ir 40 gramus vieglāks, kas ir ok.

Plusi:
– Potīti fiksējošais mehānisms ir viegls un stingrs.
– Zābaks ir diezgan silts
– Pirkstiem pietiek vietas
– Vizuāli labi izskatās
– Karbona zole (nav mainījusies kopš 2012 gada :D)
– Plastmasas “karbons”, kas vietām tiek izmantots zābaka konstrukcijai ir diezgan ciets.
– Rāvējslēdzēji ir ūdensnecaurlaidīgi
– 643g (46 2/3 izmērs)
Mīnusi:
Zābaks nenofiksē papēdi, papēdis brīvi kustas, to nevar pieregulēt.
– Zābaka augšdaļa 46 2/3 izmēram ir pārāk cieša un šaura, kas rada tūlītēju diskomfortu, to nevar pieregulēt.
– Zābakam ir velcro aizdare, kas katru reizi jāpieregulē un ir piņķerīgi to katru reizi dabūt vienādu abām kājām, jautājums, cik ilgi kalpos.
– Aizdares rāvējslēdzējs ir priekšpusē un tiek locīts pie katra soļa, jautājums, cik ilgi kalpos.
– Īsts karbons tiek izmantots tikai zoles daļā, pārējās konstrukcijās tiek izmantota ar karbonu stiprināta plastmasa.

Kopsavilkums:

Lai kā man nepatiktu to atzīt, šos zābakus nevaru ieteikt nevienam slēpošanas entuziastam bez uzmērīšanas veikalā (vai vismaz mājās), lai pārliecinātos, ka viņiem papēdis zābakā “nestaigā” un virs potītes zābaks nespiež. Diemžēl nevaru arī ieteikt šos zābakus tiem, kuri grib nopirkt dārgākus zābakus un braukt ar tiem vismaz 4 gadus, jo esmu diezgan drošs, ka priekšā aiztaisāmais rāvējslēdzējs tik ilgi nekalpos (nu, varbūt var iešūt citu). Par slidsolim domāto potīti stabilizējošo mehānisma ilgmūžību nevaru neko pateikt.

Leave a Reply